V září roku 2006 byl v České republice otevřen první dálniční tunel Valík na obchvatu Plzně na trase D5. Firma Proteco s.r.o. ve spolupráci s firmou Teco a.s. zajišťovala dodávku ASŘTP v rozsahu:
- projektová dokumentace ASŘTP
- dodávku HW (systém TECOMAT TC700)
- dodávku HW pro dispečerské pracoviště v SSÚD Svojkovice a provozně technický objektu (PTO) tunelu
- dodávku SW pro technologickou a dopravní část tunelu
- dodávku SCADA systému Reliance 3 pro monitorování celého tunelu
- Nepřetržitým kamerovým dohledem s videodetekcí incidentů. Řídicí systém vyhodnocuje vzniklé incidenty a dle daných pravidel zobrazuje příslušné obrazy na velkoplošné zobrazovací stěně v SSÚD.
- Požárním systémem, který automaticky detekuje místo požáru. Řídicí systém s touto znalostí zahájí řešení havarijní situace dle předpřipravených scénářů.
- Účinnou vzduchotechnikou, která je navržena i na odvětrání tunelu při požáru přímo v tunelu.
- Osvětlením, jehož intenzita je řízena podle intenzity jasu vně tunelu a dopravní situace v tunelu
- Automatickým záskokovým systémem napájení
- Akustickou signalizací pro řízenou evakuaci lidí z tunelu v případě havárie v tunelu.
- Měřením fyzikálních veličin v a vně tunelu a na jejich základě informovat řidiče na možné nebezpečí (námraze, silný vítr atd.)
- Proměnným dopravním značením umožňujícím řídit dopravu před vjezdy do tunelu
Systém řízení tunelu je rozdělen do dvou částí. Na řízení technologické vybavenosti tunelu a na řízení dopravy v předtunelové části tunelu a v samotném tunelu pomocí proměnného dopravního značení.
Technologická část tunelu se řízena několika rámovým PLC TC700. Z důvodu bezpečnosti je centrální jednotka a klíčové signály navrženy redundantně. Tato část dále komunikuje s EPS , GPS systémem synchronizace času, PLC dopravy a PLC pro řízení technologie v PTO.
Doprava tunelu je řízena redundantním PLC TC700. Tento systém zajišťuje nastavení příslušného dopravního stavu na 6-ti portálech v tunelu a na 8-mi portálech na předtunelových úsecích. Tento systém dále komunikuje s kamerovým dohledem, videodetekcí, ústřednou dopravních přestupků a vážení vozidel a s dálničním informačním systémem. Každý portál je vybaven jedním PLC TC700 komunikujícím s dopravním značením na portálu a snímajícím další dopravní informace jako je např. hustota dopravy.